vrijdag 22 maart 2013

How to: Ombre nails

Van de dipdye gaan we naar ombre kleding en van ombre kleding gaan we naar ombre nails. Je komt het tegenwoordig overal tegen. Zelf vind ik het er erg vrolijk en zomers uit zien op je nagels. Ik krijg dan echt een strand gevoel. Dus ging ik het ook maar eens proberen. Klik op lees verder om mijn ombre nails creatie tezien. Ik moet er wel even bij zeggen dat de foto's errúg slecht zijn deze keer. Dit komt omdat het 's avonds was toen ik ze maakte, en omdat ik de foto's gemaakt heb met mijn mobiel. Oh en ik heb mijn vingers niet zo goed schoon gemaakt met de nagellakremover dus je ziet nog best wel wat nagellak resten. Oops!


Wat ik gebruik: 
- Donkere roze nagellak (ik heb later een donkerder roze gepakt omdat deze teveel op de andere roze leek)
- Een lichter roze nagellak dan de andere roze
- Witte nagellak. 
- Topcoat
- Sponsje (dit kan een make-up sponsje zijn zoals ik heb maar ook een schuursponsje (het gekleurde gedeelte) 

Wat moet ik doen:
Lak eerst je nagels wit. Dit zorgt voor een goede basis zodat de kleuren mooi overkomen. En aangezien ik ook wit in de Ombre nails gebruik en dat totaal niet dekt in een laagje maakt dat niet veel uit want dat zit er toch al. 
Maak op het sponsje de strepen met de nagellakjes zoals jij ze op je nagels wilt hebben. Doe er een best dikke laag op. Laat het een beetje mooi in elkaar over lopen. Zoals je ziet gebruik ik wit - lichtroze - donker roze. Maar natuurlijk kan dit met elke kleur die je wilt of misschien wel roze met oranje? De meeste gekke combinaties zijn vaak bij ombre de mooiste. Ik gebruik hier 3 kleuren maar je kan net zo goed 2 kleuren gebruiken of misschien wel 5 maar dan moet je erg precies gaan werken. 

En dan deppen maar! Er zal een kleine structuur in de nagellak op je nagels komen maar dat maakt niet uit, dit verdwijnt wanneer je de topcoat op doet. 

Je vingers zullen een beetje onder de nagellak gaan zitten. Dat kan je al laatste weg halen met een wattenstaafje en nagellakremover. 

En dan is dit het eindresultaat. Ik vind het er erg leuk uitzien.Maar volgende keer dat ik het weer maak let ik goed op overtollig nagellak op mijn vinger! haha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten